Út Ipoldba

Kedves olvasóink jelezték, járhatatlan a folyón áthaladó út Ipold fele.

Többen is panaszkodtak, hogy nem tudják megművelni földjeiket, a Küküllőn átvezető út teljesen tönkre van menve, még szekérrel sem lehet átkelni. Kértek, írjak az ügyről. Az érintettek közül többen meg vannak győződve, hogy bányász Csergőék tették tönkre az utat, mások ellenben nem ennyire biztosak ebben, sőt olyan véleményeket is hallottam, hogy a víz vitte el az átjárót.

Meglátogattam Csergőéket, hogy kérdezzem meg őket, mit tudnak az ügyről. Csak Laci volt a cégnél, készségesen válaszolt is a kérdésekre. Ő úgy tudja, mondta, hogy az út járható, és senki nem termelt ki onnan semmit. Mikor említettem, hogy tavaly nyáron én is láttam, sőt fotóztam is gépeket a folyóban, pontosan azon a helyen (fenti kép), akkor bevallotta,  szokás ott követ mosni. Nem csak ők mosnak ott követ, hanem mások is a faluból, mindenki, aki ezzel foglalkozik. De a kőmosás nem az úton folyik, hanem mellette, állította Laci. Kisétáltunk a helyszínre, ahol a szakember tapasztalhatta, az út tényleg nem járható. Az nem látszott tisztán, hogy a mély vízben mekkora a gödör, az ellenben világosan megmutatkozott, hogy a sekélyebb vízben egy nagy halom kő maradt (látszik az alábbi képen). “Nem tudom, ki hagyhatta azt ott, de öt perc alatt eltakarítom” – mondta Laci. Én már nem vártam meg, hogy eltakarítsa, mert siettem másfelé.

Az Ipoldban (nekem eddig úgy tűnt, hogy Ipódot mond mindenki, habár hivatalos iratokban Ipold néven szerepel) gazdálkodóknak jelenleg három választásuk van:

  • megjavítják a vízen átvezető utat (ha szerencséjük van, jóérzésből megjavítják azok, akik egyébként is munkagépekkel tevékenykednek az úton és környékén)
  • megépítik a tervezett hidat, amely alapanyagának egy része vasgerendák formájában már ott fekszik az út mellett, csihánnyal benőve (lentebbi képen)
  • járnak a hegyi úton, óriási kerülővel és sokkal nagyobb erőfeszítéssel

Ide írja hozzászólását

