Félig nyílt levél

Azokhoz a kedves emberekhez, akikhez az utóbbi időben írogatok.

Kedves Boti!

Mondta a kollégám, hogy felhívtad, és perrel fenyegetőztél. Nem is gondoltam volna, hogy már ennyire el vagy szállva. Megértem, hogy személyi kultuszod fontos neked, de hogy ennyire, azt nem gondoltam volna. Várom szeretettel, hogy beperelj. Állok eleibe, tiszta lelkiismerettel. Akár az európai bíróságig is elmegyek veled, csak hogy eszedbe véssem, az embereket nem hülyíteni kell, hanem tanítani, és a személyi kultuszt növelni nem nemzeti beszédekkel a legegészségesebb, hanem még mindig munkával, amihez egyébként értesz, bebizonyítottad, és bizonyítod folyamatosan.

Javasolnám neked, hogy tanulmányozd a nagy diktátorok életet. A történelem segíthet, hogy tanuljunk eleink hibájából. Érdekesmód a nagy diktátorok többsége fasza emberként kezdte, országépítőként. Rengeteget dolgoztak, pontra tették birodalmukat, aztán hirtelen elkapta őket a dicsvágy.  Elkezdték személyük kultuszát építeni, kinyírtak mindenkit, aki ellentmondott nekik, vagy kultuszuknak árthatott, nemzeti hangvételű vagy más népbutító beszédekkel kezdték táplálni a népet, míg végül elment minden a francba. Tanulj a történetükből, Boti!

Rövid levelemet azzal zárom, amivel mannás anyagomat zártam: remélem, hogy visszatérsz nagy hősből egyszerű gazdává. Nagyon remélem, és folyamatosan segítek is neked ebben, azokkal az eszközökkel, amelyekkel rendelkezem.

 

Kedves pap bácsi!

Az elmúlt hetekben picit utánaérdeklődtem fogarasi és üvegcsűri múltadnak. Nem szeretném kitálalni itt a részleteket, mert az fájna neked is, nyájadnak is. Azért kíméllek meg ettől a fájdalomtól, mert mindkét helyen azt mondták, beteg vagy. Legtöbbször a skizofréniát emlegették betegségedként, de volt olyan ember is, aki mást tud. Atyám, nagyon sajnálom, hogy beteg vagy, de legalább annyira sajnálom, hogy betegséged miatt az egész falu szenved. Nem tartom ezt helyesnek.

A betegség nem szégyen, de kellemetlen. Bizonyára azt is tudod, hogy honnan származik ez a mondás. Én arra kérlek, gondolkodj el picit jövődön és a falu jövőjén! Amennyiben teheted, kérlek, vizsgáltasd ki és kezeltesd magad! Amennyiben nem érzel erre késztetést, vonulj nyugdíjba!

Sajnálom, hogy ide kerültünk. Nem tartalak hibásnak, sokkal inkább úgy érzem, hogy főnökeid közül valaki hozta a rossz döntést, hogy téged betegséged ellenére kihelyeztek ide. Úgy tűnik, hogy tojnak kis falunkra, nem érdekli őket, hogy itt mi történik. Ha minden a tervek szerint alakul, néhány héten belül megyek fel Gyulafahérvárra, egyházunk nagyjaihoz, egy más témában anyagot készíteni, és akkor megpróbálom megérdeklődni azt is, hogy milyen okból kifolyólag történik mindez.

 

Kedves Pötyi!

Hallom emberektől, hogy te is fel vagy indulva. Nincs amiért, veled semmi bajom, és más falubélinkkel sincs. A strici az az ember, aki más embert futtat és kihasznál, valamilyen érdekből. Téged sohasem hallottalak, hogy Szent László nevében valakit hülyítettél volna. Akkor miért vetted magadra? A leközölt anyagban sem szerepeltél. Ha gondom lett volna személyeddel, személyesen szóltam volna előbb neked néhányszor. Botinak is jeleztem már többször, hogy baj van, csak hiába jeleztem, mert makacs. De gondolom, te jobban ismered.

Ismétlem, semmi bajom veled. Akivel bajom volt, az Fórika tisztelendő, Boti, és az egész század lovag. Ők azok, akik Szent László nevével és emlékével visszaélnek a nép butítása céljából.

 

Kedves falustársaim!

Sajnálom, hogy ezt a vitát nyilvánosan kell lefolytassam, sajnos, más lehetőséget nem látok rá. Az érintettekkel beszéltem személyesen is többször, de mindhiába. Így ellenben nem tehetik meg, hogy a süketnek teszik magukat.

Azt sajnálom főként, hogy nem sokat érthettek ti ebből az egészből, mert érveket még nem hoztam fel. Mind emlegetem, hogy hülyítenek benneteket, de nem mondtam még meg, hogy mivel. Azért nem tárultam még ki, mert reméltem, hogy Boti érteni fog a mannán megjelent anyag finom utalásaiból, és úgy alakulnak a dolgok, hogy nem kell pontról pontra szedve elmagyarázzam, hogy a néphez írott levelében hány helyen manipulál, vagy nem kell fájdalmat okozzak nektek azzal, hogy felfedem, szobrunk nem az eredeti műalkotás, csak egy olcsóbb másodpéldány. Nem szeretném a Boti hírnevét teljesen tönkretenni, mert falunknak még szüksége van rá. Ezért van egy rakás olyan tény, amit nem írtam le, mert reméltem, hogy nem lesz szükség rá. Egyetlen célom, hogy Boti letegyen a hülyítésről, és tovább dolgozzon, valamint a pap bácsi problémáját megoldjuk. Még mindig reménykedem, hogy nem fog kelleni kipakolnom mindent, amit tudok, és ez a levél elég lesz.

Köszönöm türelmeteket!

9 thoughts on “Félig nyílt levél

  1. Nocsak, milyen korrekt hozzászólás… Elismerésem Fenyőfa!
    Már én is gondolkodtam azon, hogy meg kellene védeni Ufót (Ezért rám reccsen majd! Tudom, tudom, hogy nem szorulsz az én védelmemre.:-)).
    Na, de miért is kell megvédeni?
    Egyrészt igazságtalanok a vádak, miszerint ő egy “gyüttment”. Részben mert felmenői keményfalviak. Másrészt senki sem a helyi talajból nő ki, tehát egyszer csak odament vagy ő vagy az ősei.
    Másrészt nincsenek érinthetetlen személyek. Egy vezetőnek számolnia kell azzal, hogy figyelik tetteit és számon kérik. Vagy azt szeretnénk, ha bírálatuk jogi felelősséggel, börtönnel stb. járna?
    Harmadrész, hogy mennyire nem elfogult Ufó, semmi nem bizonyítja jobban, mint korábbi bejegyzései, ahol bizony nem fukarkodott a dicsérő szavakkal, ha megérdemelték.
    Negyedrészt egy újságírónak kötelessége nemcsak a szépet, de az igazat is megírni (Bocsánat, József Attila!)
    Végül, megnyugtatásképpen: a falu nem lett nevetség tárgya.

  2. Én úgy értettem, hogy Ön úttörő a mi falunkban, községünkben, itt, ebben a szakmában. Eddig nem létezett számunkra ez a “jelenség”. Fontos a falu, a község számára, hogy legyenek olyan emberek is, akik másként gondolkodnak, van véleményük, próbálnak aktív részei lenni társadalmunknak, nem bólogató Tamásként élik életüket vagy irányítják a másokét. Kérem, ha tehetem, mindig maradjon objektív, függetlenül a különböző szelek fúvásától. Sok sikert kívánok!

  3. Nem vagyok úttörő, kedves Fenyőfa. Én nem most találom ki a mesterséget, hanem csak azt teszem, amit tanítottak nekem a tanáraim. Az úttörők már több évszázada lefektették a szakma alapjait, nekünk csak az marad, hogy dolgozzunk, egyenesen, gerincesen. Ennyi. Annál több érdemem nincs, mint hogy próbálom rendesen végezni a munkám.

    Bárkinek lehet más véleménye, mint az enyém, és nyugodtan megírhatja. Nem fogok ezért haragudni senkire. Szólásszabadság van.

    • szia ufo ne torogy ezel mert nem tugyak hogy mit beszelnek ecer sajat magukkra nezenek ne a gyengebel foglalkozanak enis tudnek mondani egy ket emberol bisztos hogy a falunak nem tecene.en csak szt tudom mondani hogy a kemenyfalvi nagy embereknek a fejebe az al hogy csak a penzzz……..kivetel alpar aki oda al a fiatalsaghozz. …tisztelt sertegetok fejezetek be…

  4. Az előbbi CS. E. véleményéből érezhetjük, hogy a nem vagyunk felnőve arra, hogy a kritikákat, ha rólunk van szó, elfogadjuk. Pedig az okos ember ezekből következtet, tanul és rajta múlik, hogy a továbbiakban miként jár el. A média szakemberének nem az a feladata, hogy a mindenkori Vezetők hátsó fertályukat nya….gassa, hanem a minden napok eseményeikkel kapcsolatosan tárgyilagosan állást foglaljon és tudósítson. Ha ez az állásfoglalás valakik számára negatív kritikaként csapódik ki, ez nem azt jelenti, hogy a kritikus téved, hanem azt, hogy valaki másként látja, amit teszek vagy tesznek. Ez nem személyeskedés, hanem kritika, helyzetjelentés. A kritikákból tanulni kellene és akkor ez a folyamat pozitív hatással lenne társadalmunkra, környezetünkre. A médiára szükség van mindig, az embereknek joguk van arra, hogy megtudják mikor mi áll a dolgok, különböző megnyilvánulások háta mögött és nemcsak a mázat, a felszínt, hanem a tartalmat is érzékeljék. Ebben Ufó úr úttörő, a munkájához sok sikert kívánok.

  5. Hát én nagyon sajnálom a te lelki világodat drága UFO!!! Kegyetlen, hogy milyen nevetséges vagy és a világ előtt nevetetted magad és sajnos az egész falut. Nem szégyenled egy kicsit is magad, hogy a falú papját mocskolod a világ hálón? Nem félsz te az Istentől? Szerintem te kellene kivizsgáltasd magad a tudathasadással kapcsolatosan. Ide jöttél Keményfalvára és azt hiszed, hogy falú bíró vagy és elitélhetsz másokat??? Hát nem!!! Fogd vissza magad és szállj magadba, te Botinak a lába nyomát sem éred utol aki sokunk szerint idáig legjobb polgármester Pötyivel együtt és annyit tett, illetve tettek a faluért amennyit csak lehetett, amiért köszönet jár érte és nem hátba szúrás. De tudom, hogy Boti egy művelt és okos ember, ellenben veled és a nyertes az még mindig ő és nem te!!! A pap bácsival kapcsolatban pedig, mutasd meg a falunak a papírt a diagnosztizálásról és utána merj kiírni ilyen komoly betegséggel kapcsolatos vádakat. Neked kellene orvoshoz menned, de ha gondolod ismerek pár jó professzort és ingyen is kivizsgáltatlak!!!Szép fogalmazást akartam írni, de úgy érzem azt sem érdemled meg!!!!!
    Ha nem tetszik a falú polgármestere és papja fogd magad és költözz el, a helyett, hogy vádaskodol, vagy ha ilyenekből akarod keresni a pénzt, vigyázz mert ez sokáig nem fog menni!!!!!

    Tisztelettel: Csergő Erzsébet

    • Kedves Erzsébet!

      Bocsáss meg, hogy csak most válaszolok, de el voltam utazva Tusványosra, és csak most kerültem haza.

      Hadd válaszoljak kérdéseidre:

      Nem szégyellem magam.

      Nem félek Istentől. Szeretem és szolgálom Őt, és Ő is szeret engem. Isten mindenkit szeret.

      Nem érzem magam bírónak, egyszerűen újságíró vagyok, és végzem a munkám.

      Egyetértek veled, hogy Boti egy művelt és okos ember. Hogy ő nyer és én veszítek, ez buta kijelentés részedről. Én szeretném, hogy ő is nyerjen, meg én is, meg a falu népe is. Az lenne az ideális, ha mind haszonnal járnánk.

      Orvoshoz szándékoztam menni, mert van egy szemölcsöm, amit le kellene égetni. Ha elintézed, hogy ingyen kezeljenek, nagyon megköszönöm. Szólj, ha elintézted, és mehetek!

      Nem költözök el. Ráadásul tovább dolgozom azon, hogy gyerekem egy lelkileg egészséges faluban nőjön fel.

      Isten áldjon, Erzsébet!

      • ezt nem tudom megérteni mert nem foglalkoztok sajat dolgotokat ufo csak a dolgat vegzi,ugy erzem hogy meg nem ert meg az eszuk ezeknek az embereknek.inkab foglalkozna azokal akik csodbe viszik a fallut hezug tarsd a sertegetest …..erzsebet !!!!

Ide írja hozzászólását

