Edzenek a csőszök

Hétvégén áll a szüreti bál.

A csőszjelöltek már hetek óta gyakorolnak, én múlt pénteken jártam náluk. Nagyon jól esett, hogy egy vidám társaságot leltem a klubban, a fiatalok élvezettel és jó kedvvel táncoltak, nyoma sem volt a savanyú, erőltetett hagyományőrzésnek. Remélem, sikerül bebizonyítaniuk, hogy hagyományainkat nem azért érdemes megőriznünk, mert kell és mert illik és mert kötelességünk, hanem azért, mert fasza hagyományaink vannak, melyek megkönnyítik életünket, hasznosak és élvezetesek.

A próbák a klubban zajlanak, a Kotkoda család irányításával. Meglepő módon a termet a pap bácsi szinte ingyen adta ki, értékeljük gesztusát. Legalább annyira értékeljük az Alpi gesztusát is, aki ismét kultúrházzá alakítja kocsmáját a bál alkalmával. Eredetileg voltak olyan tervek is, hogy az iskola udvarán sátor alatt lesz a buli, közölte a szervezők nevében Huba, de ezeket elvetették, amikor kiderült a sátor bérleti díja.

A bálra mindenkit szívesen várnak, szeptember 18-án. A menet reggel tízkor indul, Fenyéd, Máréfalva és Zetelaka érintése után este tizenegykor kezdik ropni a táncot a kultúrban. A szervezők egy nagy meglepetést tartogatnak a vendégek számára, amiről semmit nem akarnak elárulni. Reméljük, hogy nem a keményfalvi bálokon megszokott verekedés lesz az.

A múlt hétvégén már kapott a falu kóstolót a szüreti bálozásból, a fenyédi kultúrigazgató vonult át Keményfalván  hintójával és öt tucatnyi fiatal táncossal. Sajnos nem voltam itthon, hogy tájékoztatni tudjak az eseményről.

2 thoughts on “Edzenek a csőszök

  1. Na igen próbáljuk edzeni magunkat egy-egy hibával de szerintem jól megy!!!!És igen általában a próbák nevetéssel telnek, nagyon vártam már, hogy mikor írod meg ezt a cikket és lám már meg is van köszi a közvetítést.
    Emszyke

Ide írja hozzászólását